Нетрадиційні методи перевірки домашнього завдання

Домашня робота – самостійне виконання учнями навчальних завдань після уроків. Необхідність домашніх завдань зумовлена тим, що знання, навички й уміння засвоюються не відразу, а через періодичне повторення. Крім того, лише в домашній роботі учень може якнайкраще виявити, випробувати свої можливості, набути уміння самостійно вчитися, переборювати труднощі.

Роль домашнього завдання в процесі шкільного навчання складно переоцінити. Чи буде учень регулярно і якісно його виконувати, багато в чому залежить від тих способів і форм перевірки, які вибирає учитель.

Перевірка виконання учнями домашнього завдання - важливий і невід'ємний етап будь-якого уроку.

Перевірити домашнє завдання можна наступними способами:

  • викликати одного або декількох учнів до дошки і опитати по темі;
  • провести фронтальне опитування в класі (опитування з місця);
  • виконати аналогічне завдання;
  • використовувати індивідуальні картки;

Як цікаво же перевірити домашнє завдання? Секрет полягає в гармонійному поєднанні педагогом традиційних і незвичайних, оригінальних, цікавих форм і методів перевірки, які активізують розумову діяльність у учнів, підвищують самостійність, народжують і зберігають мотивацію регулярно і якісно виконувати домашню роботу.

Опитування-світлофор

У цьому випадку світлофором виступає довга картонна смужка червоного кольору з одного боку і зеленого  - з іншою. Звернена   до вчителя зелена сторона свідчить про готовність учня до відповіді на поставлене питання ("Знаю"!), червона - про те, що учень не готовий відповісти ("Не знаю"!). Якщо на питання базового рівня учень показує червону сторону, - це сигнал тривоги для учителя. Це двійка, яку учень сам собі поставив.

Можна ставити і творчі питання, при цьому червоний сигнал означає "Не хочу відповідати"!, а зелений - "Хочу відповісти"!.

Також можна використовувати смайлики: усміхнений та засмучений смайлик.

Використання смайликів є досить поширеною у роботі вчителя. Наклейки смайлики можна використовувати на усіх уроках, наприклад, хто з учнів назбирає найбільшу кількість смайлів за урок отримує 11 балів, хто меншу кількість – 10 і т.д. Можна також збирати їх протягом першої теми і потім отримати приємний бонус - додатковий бал до самостійної роботи; підказка чи звільнення від домашньої роботи.

Опитувальний ланцюжок

Такий спосіб опитування рекомендується застосовувати для отримання розгорнутої і логічно зв'язної відповіді. При цьому один учень починає відповідь, учитель в будь-якому місці жестом перериває його і пропонує продовжити думку іншому учневі.

Гра « в оплески»

Перевіряючи домашнє завдання, вчитель ставить питання і пропонує варіанти відповідей до них. У разі правильної відповіді завдання дітей-поплескати в долоні, якщо відповідь невірна - потопати ніжками. Ця гра – прекрасна розминка і хороший спосіб зняти напругу в класі. Таку гру доцільно проводити в 5 – 6 класах. Наприклад:

1.Рівносторонній трикутник – це трикутник, у якого: дві сторони рівні; три сторони рівні; три кути рівні.

2.Рівнобедрений трикутник – це трикутник, у якого дві сторони рівні; два кути рівні; дві сторони і два кути рівні.

3.Сума кутів трикутника 90ᵅ; 180ᵅ.

4.Трикутник, у якого один кут гострий називається гострокутним. 5.Трикутник може мати два прямі кути; два тупі кути; три гострі

кути.

Математичний диктант

Перевірку теоретичного матеріалу можна провести за допомогою математичного диктанту. Наприклад, після вивчення теми

„Чотирикутники” перевірити теоретичний матеріал за допомогою диктанту. Учитель зачитує питання, а учні вказують тільки вид чотирикутника.

1.Протилежні сторони рівні. 2.Протилежні кути рівні.

3.Діагоналі в точці перетину діляться пополам. 4.Діагоналі рівні.

5.Всі кути рівні. 6.Всі сторони рівні.

7.Протилежні сторони паралельні. 8.Діагоналі перетинаються під прямим кутом. 9.Діагоналі є бісектрисами кутів.


Коментарі